Acasă
politică
advertoriale
actualitate
administrație publică
monden
business
economie
cultură
sport
sci-Tech
evenimente
Nu a fost introdusa o sursa
Iordache Marin
379
Compania Boeing, un jucător major în industria aeronautică, a anunțat o reducere semnificativă a forței de muncă globale, desființând 17.000 de locuri de muncă, ceea ce reprezintă aproximativ 10% din totalul angajaților săi. Această decizie vine ca răspuns la o grevă prelungită de o lună a 33.000 de lucrători de pe Coasta de Vest a SUA, care a afectat grav producția avioanelor 737 MAX, 767 și 777. În acest context, Boeing se așteaptă să înregistreze pierderi de 5 miliarde de dolari în al treilea trimestru.
Directorul general Kelly Ortberg a subliniat în mesajul adresat angajaților că aceste reduceri sunt necesare pentru a alinia compania la "realitatea financiară" actuală. El a explicat că reorganizarea forței de muncă este esențială pentru a se concentra asupra unor priorități mai clare. Ortberg a menționat că în reducerea numărului de angajați vor fi incluși directori, manageri și alți angajați.
Acțiunile Boeing au înregistrat o scădere de 1,1% în tranzacțiile de după închiderea pieței, reflectând incertitudinea din jurul companiei. Această mișcare vine după numirea lui Ortberg în funcția de CEO în luna august, când a promis să restabilească relațiile cu sindicatul și angajații. Boeing a avut cheltuieli înainte de impozitare de 5 miliarde de dolari pentru diverse activități, inclusiv pentru avioanele comerciale și cele de apărare.
Într-un comunicat separat, compania a estimat acum venituri de 17,8 miliarde de dolari pentru trimestrul al treilea, dar se așteaptă, de asemenea, la o pierdere pe acțiune de 9,97 dolari. Fluxul de numerar operațional ar putea fi negativ, dar se preconizează a fi mai bun decât estimările analiștilor. În acest context, Thomas Hayes, manager de acțiuni la Great Hill Capital, a menționat că aceste concedieri ar putea exercita presiune asupra angajaților în grevă pentru a ajunge la un acord, deoarece "muncitorii care temporar nu au un salariu nu doresc să devină șomeri permanenți".
Boeing a depus recent o plângere pentru practici neloiale de muncă la National Labor Relations Board, acuzând sindicatul mecanicilor de lipsa negocierilor de bună credință. Agenția de rating S&P a estimat că greva costă compania aproximativ 1 miliard de dolari pe lună, iar Boeing riscă să-și piardă ratingul de credit valoros pentru investiții.
În plus, Ortberg a informat clienții că prima livrare a modelului 777X este acum așteptată în 2026, din cauza provocărilor de dezvoltare și a întârzierilor legate de testele de zbor. Boeing a avut deja dificultăți în certificarea acestui model, ceea ce a contribuit la întârzierile de lansare. Cu toate acestea, Ortberg a asigurat angajații că, în ciuda provocărilor pe termen scurt, compania ia decizii strategice importante pentru a asigura un viitor mai stabil.
Boeing a anunțat, de asemenea, că va încheia programul său de avioane de marfă 767 în 2027, odată cu livrarea ultimelor 29 de avioane comandate, dar a asigurat că producția pentru avionul cisternă KC-46A va continua. Această situație complexă subliniază dificultățile cu care se confruntă compania și provocările care se profilează în viitorul apropiat.