Acasă
politică
advertoriale
actualitate
administrație publică
monden
business
economie
cultură
sport
sci-Tech
evenimente
Nu a fost introdusa o sursa
Andreea Filipescu
484
Într-o declarație recentă, premierul Marcel Ciolacu a subliniat importanța vitală a industriei auto pentru economia României, afirmând că fără acest sector economia țării riscă să se prăbușească. Mesajul său a fost transmis cu ocazia Forumului Mobilității Sustenabile și Accesibile, unde a apelat la Comisia Europeană să ofere un suport curajos pentru industria auto europeană. Declarațiile lui Ciolacu vin pe fondul unor avertismente din partea producătorilor auto, în special din Germania, care solicită amânarea planului de interzicere a vânzărilor de mașini noi cu motor termic din 2035.
De la Salonul Auto de la Paris, mai mulți producători europeni și-au exprimat îngrijorările cu privire la planul Comisiei Europene de a implementa măsuri stricte pentru reducerea emisiilor de CO2, care vizează un obiectiv ambițios de 100% mașini electrice noi până în 2035. Aceste voci cer acum o revizuire a acestui plan, invocând nevoia de a reduce dependența de lanțurile de aprovizionare din China pentru baterii și de a valorifica tehnologiile proprii.
Marcel Ciolacu a subliniat că „suntem într-un moment de descreștere” și a avertizat că, fără intervenții imediate, atât în România, cât și în întreaga Europă, acest sector se va confrunta cu disponibilizări masive în anii următori. Premierul a subliniat că sprijinul Comisiei Europene este esențial pentru a susține industria auto în această perioadă critică.
În prezent, piața mașinilor electrice se confruntă cu o scădere semnificativă. Datele recente arată că înmatriculările de mașini electrice noi au scăzut cu 44% în Uniunea Europeană și cu 69% în România în luna august, pe fondul reducerii subvențiilor acordate de statele membre. John Bozzella, președintele Organizației Internaționale a Producătorilor de Vehicule, a adăugat că fiecare stat ar trebui să decidă cum va gestiona procesul de decarbonizare și tranziția către electrificare, având în vedere condițiile economice și culturale specifice.
Uniunea Europeană a adoptat recent măsuri de protecție, inclusiv taxe de import de până la 45% pentru vehiculele electrice fabricate în China, pentru a contracara influxul de mașini electrice ieftine, care devin din ce în ce mai populare în rândul consumatorilor europeni.