Acasă
politică
advertoriale
actualitate
administrație publică
monden
business
economie
cultură
sport
sci-Tech
evenimente
Nu a fost introdusa o sursa
Otilia Zamfir
269
Industria auto europeană se confruntă cu dificultăți majore, iar Stellantis, al doilea cel mai mare producător de automobile de pe continent, a anunțat o scădere alarmantă a veniturilor de 27% în al treilea trimestru al acestui an. Compania, care include branduri bine cunoscute precum Jeep, Dodge, Fiat, Peugeot și Chrysler, a înregistrat un venit net de 33 de miliarde de euro, subestimând așteptările analiștilor, care anticipau o sumă de 36,6 miliarde de euro.
Doug Ostermann, directorul financiar al Stellantis, a recunoscut că „performanța a fost sub potențialul nostru” și a menționat că stocurile au suferit o reducere semnificativă. Între ianuarie și sfârșitul lunii septembrie, inventarul total al companiei s-a redus cu 129.000 de unități, iar în trimestrul al treilea, stocurile din SUA au scăzut cu 80.000 de unități. Stellantis speră să vândă 100.000 de mașini până în noiembrie, ceea ce reflectă o strategie de ajustare a stocurilor în contextul unei cereri fluctuante pe piață.
În urma acestor anunțuri, acțiunile Stellantis au încheiat sesiunea de tranzacționare de joi cu o scădere de 3%, compania pierzând peste 40% din capitalizarea sa în acest an. Această situație ridică întrebări cu privire la viitorul industriei auto în Europa și la modul în care companiile mari se pot adapta provocărilor actuale, inclusiv schimbărilor în cererea consumatorilor și condițiilor economice globale.