Acasă
politică
advertoriale
actualitate
administrație publică
monden
business
economie
cultură
sport
sci-Tech
evenimente
Nu a fost introdusa o sursa
Andreea Filipescu
474
China se confruntă cu provocări semnificative în ceea ce privește exporturile de mașini electrice în Europa, în special în contextul noilor taxe vamale care vor intra în vigoare în noiembrie 2024. Aceste tarife, estimate a costa miliarde de euro pentru producătorii auto, sunt parte dintr-o măsură care va afecta semnificativ costurile de import și competitivitatea vehiculelor electrice chinezești pe piața europeană. Uniunea Europeană și China își intensifică eforturile de a găsi o soluție care să fie compatibilă cu reglementările Organizației Mondiale a Comerțului, având în vedere subvențiile dăunătoare identificate de Comisia Europeană.
Această situație complexă a generat îngrijorări în rândul producătorilor auto europeni, iar directorul general al Volkswagen, Oliver Blume, a avertizat că eventualele măsuri de retorsiune din partea Chinei ar putea avea un impact negativ asupra industriei auto europene. Ministerul Comerțului din China a criticat decizia Uniunii Europene, descriind-o ca fiind „incorectă și nerezonabilă”, însă a subliniat că ambele părți ar putea ajunge la o soluție prin intermediul negocierilor.
Consultările tehnice între cele două entități continuă, fiind programate să se reia în curând. Ministerul Comerțului chinez a declarat că se opune ferm proiectului final al UE, dar recunoaște și determinarea Uniunii de a găsi o soluție negociată. În acest context, s-a lansat ideea unui „angajament flexibil de preț”, care ar putea stabili un preț minim pentru vehiculele importate din China. Această propunere vizează să răspundă temerilor europene legate de inundația de vehicule electrice ieftine din China pe piața europeană.
Ministerul a subliniat că partea chineză a ascultat cu atenție solicitările și opiniile din industrie, manifestând o atitudine deschisă și cooperantă în cadrul consultărilor. Cu toate acestea, oficialii chinezi și-au reafirmat angajamentul de a proteja interesele firmelor din China, sugerând că decizia Uniunii Europene va avea un impact negativ asupra comerțului dintre cele două entități, va întârzia tranziția către o energie sustenabilă și va submina eforturile globale de gestionare a schimbărilor climatice.
Pe de altă parte, industria auto din Uniunea Europeană se află într-un impas, întrucât un val de mașini electrice din China afectează vânzările pe piața europeană. Avantajul competitiv al acestor vehicule se datorează, în parte, subvențiilor substanțiale acordate de statul chinez, ceea ce le permite să fie vândute la prețuri mult mai mici decât omologii lor europeni.
În această lume în continuă schimbare, unde tehnologia avansează rapid, producătorii de automobile își concentrează eforturile pe dezvoltarea unor mașini mai inteligente. Aceste vehicule sunt dotate cu tehnologii avansate care pot interveni rapid în situații de pericol și care comunică constant cu șoferul, asigurând astfel o experiență de conducere mai sigură și mai confortabilă.
În contextul global, piața mașinilor electrice cunoaște evoluții interesante, cu exemple notabile precum Norvegia, unde pentru prima dată numărul mașinilor electrice a depășit pe cel al mașinilor pe benzină, o premieră mondială. Totuși, pe de altă parte, există semne de scădere pe piața mașinilor 100% electrice, în special după reducerea stimulentelor guvernamentale, ceea ce a dus la un nivel de înmatriculări mai scăzut comparativ cu anii anteriori.
Pe scena internațională, BMW se pregătește să lanseze automobilul său Mini complet electric fabricat în China, care va fi supus unor taxe vamale semnificative, estimate la 38,1%, conform planurilor provizorii ale Uniunii Europene. Acest context economic și comercial reflectă complexitatea interacțiunilor dintre regiunile globale, precum și provocările cu care se confruntă industria auto în fața unei competiții crescânde și a reglementărilor în continuă schimbare.