Acasă

politică

advertoriale

actualitate

administrație publică

monden

business

economie

cultură

sport

sci-Tech

evenimente

Libertatea Presei

Nu a fost introdusa o sursa

Otilia Zamfir

393

Transformarea Bucureștiului: O Nouă Rețea de Piste pentru Biciclete

Proiectul de transformare a bulevardelor Capitalei a fost recent recepționat, aducând o veste bună pentru iubitorii de biciclete. În cadrul acestui demers, se preconizează amenajarea a 150 de kilometri de piste dedicate bicicletelor, care vor fi integrate pe carosabil, nu pe trotuare, așa cum s-a întâmplat în trecut. Reprezentanții Primăriei București au subliniat importanța acestui proiect, afirmând că urmează un ultim pas administrativ, necesar pentru a demara implementarea efectivă a rețelei de piste.

În conformitate cu planul urbanistic elaborat, până în anul 2035, fiecare locuitor al Bucureștiului va avea acces la o pistă de biciclete la maximum 500 de metri distanță de locuința sa. Mai mult, până în 2035, se dorește ca această distanță să fie redusă la 200 de metri, un obiectiv ambițios, dar esențial pentru încurajarea utilizării bicicletelor ca mijloc de transport. Proiectul include atât trasee majore, cât și secundare, ce vor conecta diferite sectoare ale orașului, facilitând astfel deplasarea pe bicicletă.

Printre traseele propuse se numără cel care leagă Floreasca de Pipera și de ZOO Baneasa, având o lungime estimată de 16,23 km, care va deservi sectoarele 1 și 2. De asemenea, traseul Dimitrie Cantemir - Obregia, cu o lungime de 6,65 km, va conecta zona centrală cu partea de sud a Capitalei. Un alt traseu important este cel care leagă Bucureștiii Noi de Piața Victoriei, având o lungime de 8,91 km, care va facilita accesul între nord-vestul municipiului și centrul orașului. De asemenea, va fi amenajat un traseu între Victoriei și Giurgiului, lung de 3,97 km, care va conecta centrul orașului cu sudul, inclusiv Parcul Carol. Un alt exemplu este traseul Colentina - Carol I, ce va avea o lungime estimativă de 6,11 km și va face legătura între centrul municipiului și zona de nord-est.

Implementarea acestui proiect se va confrunta cu diverse provocări, în special în ceea ce privește parcarea automobilelor pe bulevardele mari. Este cunoscut faptul că multe dintre benzi sunt adesea ocupate de vehicule parcate ilegal, ceea ce îngreunează circulația. Reprezentanții Primăriei au recunoscut că problema nu este doar de competență a Poliției Române, ci și o chestiune de responsabilitate administrativă pe care se angajează să o abordeze în perioada următoare.

Această inițiativă face parte dintr-un plan mai amplu de a promova mobilitatea durabilă în București, încurajând astfel cetățenii să opteze pentru biciclete ca mijloc de transport, contribuind în același timp la reducerea congestionării traficului. Un aspect esențial al acestui demers este îmbunătățirea infrastructurii pentru bicicliști, ceea ce va crea un mediu mai sigur și mai accesibil pentru toți utilizatorii. Proiectul se dovedește a fi o prioritate pentru administrația locală, având în vedere nevoia urgentă de a moderniza și adapta orașul la standardele contemporane de mobilitate urbană, care favorizează nu doar bicicliștii, ci și pietonii. Astfel, Bucureștiul se îndreaptă spre o transformare semnificativă, care va influența stilul de viață al locuitorilor săi și va contribui la crearea unui oraș mai prietenos cu mediul.

Libertatea Presei

Presa la un click depărtare.

Categorii

Acasă

politică

advertoriale

actualitate

administrație publică

monden

business

economie

cultură

sport

sci-Tech

evenimente


VOX Press - Partenerul tău în publicitate

2025