Acasă
politică
advertoriale
actualitate
administrație publică
monden
business
economie
cultură
sport
sci-Tech
evenimente
Nu a fost introdusa o sursa
Andreea Filipescu
711
Producătorul chinez de automobile electrice Zeekr analizează posibilitatea de a produce vehicule în uzinele europene ale firmei mamă, Geely, pentru a evita tarifele suplimentare impuse de Uniunea Europeană și pentru a-și continua expansiunea internațională, potrivit unui raport Bloomberg.
În prezent, toate vehiculele premium ale Zeekr sunt produse în China, fiind vizate de tarife provizorii de 19,9% pentru importurile în UE. Bruxelles-ul a acuzat producătorii chinezi că beneficiază de subvenții de stat incorecte. Decizia finală privind aceste tarife va fi adoptată în noiembrie. Alte țări, inclusiv SUA și Turcia, au majorat și ele tarifele pentru importurile de vehicule chineze în acest an.
Andy An, directorul general al Zeekr, a declarat că analizează activ amplasarea activităților în Europa și va face un anunț la momentul oportun. Orice activități de producție în Europa vor fi realizate la facilitățile existente ale grupului Geely sau ale partenerilor europeni, fără a construi o nouă uzină, a precizat Andy An.
Grupul Geely deține uzine ale diviziei Volvo Cars AB în Suedia și Belgia, precum și o bază în Marea Britanie aparținând diviziei London Electric Vehicle Co. În calitate de constructor auto chinez cu cea mai mare amprentă mondială, Geely deține mărcile Volvo și Polestar și are o participație la joint venture-ul Smart cu Mercedes Benz AG. Aceste mărci sunt prinse în mijlocul escaladării tensiunilor politice între Beijing, Bruxelles și Washington, astfel că automobilele lor produse în China sunt supuse unor tarife suplimentare.
Andy An și-a exprimat regretul față de introducerea acestor politici, considerând că deciziile din spatele lor nu sunt corecte. El a subliniat că aceste politici vor avea un impact asupra dezvoltării internaționale a Zeekr. Potrivit lui, Zeekr își accelerează expansiunea în alte regiuni, cu livrări care vor începe în acest an pe piețe importante din Orientul Mijlociu, America Latină și Asia de Sud-Est. Vânzările vor începe anul viitor în Japonia și Coreea de Sud.
Zeekr a organizat un IPO la bursa americană în luna mai, însă cotația acțiunilor a scăzut sub prețul de listare, compania pierzând 2,5 miliarde de dolari din valoare pe fondul încetinirii cererii pentru automobile electrice. Andy An a dezvăluit că Zeekr și-a propus să ajungă la un punct de echilibru în acest an, după ce pierderile s-au redus cu 18% în primul trimestru, până la 2,02 miliarde yuani (278 milioane de dolari).