Acasă

politică

advertoriale

actualitate

administrație publică

monden

business

economie

cultură

sport

sci-Tech

evenimente

Libertatea Presei

Nu a fost introdusa o sursa

Otilia Zamfir

371

Manipularea sondajelor de opinie în campania electorală

Într-o recentă declarație pentru Epoch Times, Alexandru Kocsis, liderul Forţa Dreptei, a lansat acuzații grave la adresa PNL și USR, susținând că aceste partide manipulează sondajele de opinie în timpul campaniei electorale. Kocsis a declarat că aceste sondaje nu reflectă realitatea, ci sunt create cu scopul de a influența percepția cetățenilor. El a caracterizat aceste sondaje ca fiind „o mizerie cu rol de manipulare” și a subliniat că, prin aceste metode, se urmărește obținerea unui vot util pentru anumiți candidați, în funcție de cine le comandă.

Kocsis a explicat cum USR ar utiliza sondajele pentru a plasa un candidat, precum George Simion, într-o poziție favorabilă, în timp ce îl subevaluează pe Ludovic Orban. Aceasta ar avea rolul de a transmite mesajul: „Nu irosiți votul pe Ludovic Orban, votați-o pe Lasconi ca să nu ajungă Simion în turul 2.” De asemenea, el a acuzat PNL de manipularea percepției asupra lui Nicolae Ciucă, spunând că partidul exagerează sprijinul pentru acesta, oferindu-i un procent „de 3 ori mai mare decât cel real”, în contrast cu Marcel Ciolacu. Scopul, potrivit lui Kocsis, este același: crearea unui mesaj de vot util.

Liderul Forţa Dreptei a îndemnat românii să își folosească propriul discernământ atunci când vin la vot, să aleagă candidații pe care îi consideră cei mai bine pregătiți și cu cea mai bună conduită, fără a se lăsa influențați de sondaje. El a adus în discuție alegerile locale din București, unde, conform afirmațiilor sale, Nicușor Dan a avut de înfruntat mai mulți candidați care i-ar fi suflat în ceafă, iar sondajele reflectau această competiție distorsionată. Kocsis a menționat chiar și cazul lui Cosmin Gușă, care ar fi fost dat aproape de Nicușor Dan în sondaje, iar despre Burduja a adăugat că „nu mai spun, mai avea puțin și câștiga și în Ilfov, nu doar în București.”

Această situație evidențiază preocupările legate de integritatea procesului electoral și de modul în care percepția publicului poate fi influențată prin manipularea informațiilor. Kocsis, prin acuzațiile sale, caută să sublinieze nevoia de transparență și onestitate în campaniile electorale, îndemnând alegătorii să analizeze critic informațiile prezentate.

Libertatea Presei

Presa la un click depărtare.

Categorii

Acasă

politică

advertoriale

actualitate

administrație publică

monden

business

economie

cultură

sport

sci-Tech

evenimente


VOX Press - Partenerul tău în publicitate

2025